در دنیای فرصت ها آقای کریپتو همراه شماست...

پیش بینی بازار بورس تهران تا پایان سال

طبق بررسی های انجام شده و در نظر گرفتن این نکته که بازار بورس تهران بازاری...

زمان مطالعه

2

تاریخ انتشار

اردیبهشت 4, 1402

اشتراک گذاری:

طبق بررسی های انجام شده و در نظر گرفتن این نکته که بازار بورس تهران بازاری تاثیرپذیر از ارزش دلار در کشور می باشد پیش بینی ما بر این است که بازار بورس تهران در سال ۱۴۰۲ بازدهی به نسبت بیشتری از بازار طلا ودلار دارد.
ازنظرمن به خاطر جهش ناگهانی قیمت دلار در سال ۱۴۰۱ وعقب ماندن سهام دلاری بازار بورس از این جهش ، اکثر سهام این بازار با ارزش دلار ۳۰هزار تومانی در حال معامله شدن می باشند لذا طبق تحلیل های انجام شده بازار بورس تهران در سال ۱۴۰۲ دارای بازدهی چشمگیری خواهد بود.

اما کدام سهم و صنعت؟

به عنوان اولین تحلیلگری که نظریه عدم معتبر بودن شاخص کل را بیان کرد شخصا معتقدم با تحلیل سطحی شاخص کل هم وزن در می یابم که کلیت بازار مستعد رشد و جهش است اما به تبع بعضی از صنعت ها و سهامی جذاب تر از سایرین خواهند بود.
اولین صنعت جذاب امسال صنعت فولاد است زیرا قیمت جهانی فولاد در حال افزایش است و به تبع ارزش ذاتی سهام شرکت های فولادی جهش قابل توجهی را امسال تجربه خواهند کرد ام این جهش دلایل دیگری هم دارد که می توان فروش وصادرات محصولات فولادی با نرخ ارز مرکز مبادله است.

دومین صنعت پربازده گروه پالایشی است چراکه با توجه به کاهش تولید گاز توسط شرکت های اوپک پلاس شرکت های پالایشی سعی در افزایش بازدهی وارزش خود دارند علاوه بر این با توجه به افزایش قیمت های جهانی و جابجایی قدرت بین صادرکنندگان نفت در سطح بین المللی وتاثیر پذیری بسیار زیاد ارزش این سهامی از دلار گروه پالایشی از صنعت های مهم امسال خواهد بود.
درکنار این صنعت ها صنعت های پتروشیمی و گروه فلزات اساسی نیز امسال با افق دید سرمایه گزاری بلند مدت جذاب و سودده خواهند بود. 

شاخص کل بورس در حال حاضر در ارتفاع دومیلیون وسیصد هزار واحد قراردارد و به تازگی از سقف تاریخی محدوده دومیلیون واحد خود عبور کرده است.
طبق تحلیل های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۲ شاخص کل بورس تهران تا محدوده ۳ میلیون واحد رشد خواهد کرد که رشد قابل توجهی برای بازار بورس در طی یکسال می باشد و به تبع بازدهی این بازار از سایر بازارهای موازی رقیب در ایران بیشتر خواهد بود.
ازعلائم جذابیت بورس تهران در سال جاری شکست رکورد ورود پول به بازار در ماه اول سال یعنی فروردین ماه است .
مسلما در طول سال جاری بازار به عنوان استراحت اصلح های کوچکی را تجربه خواهد کرد اما روند پیش بینی شده برای بازار در سال ۱۴۰۲ روند صعودی می باشد.

 

چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
مسیح چائی چیان
عضوهیئت علمی موسسه آموزشی آقای کریپتو
از ورود هرگونه سرمایه به صورت هیجانی به بازار جدا خودداری کنید.معامله گری و سرمایه گزاری نیز مانند بقیه مشاغل به تخصص و آموزش نیاز دارد لذا بدون تسلط و کسب مهارت به هیچ عنوان پا در بازارهای مالی نگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟ 

ثبت نام

این فیلد ضروری است .
این فیلد ضروری است .
این فیلد ضروری است .

حساب کاربری دارید؟ ورود