در دنیای فرصت ها آقای کریپتو همراه شماست...

تحلیل تکنیکال شاخص کل هم وزن

با توجه به ریزش و اصلاح بازار بورس تهران حال به تحلیل شاخص کل هم وزن پرداختیم....

زمان مطالعه

2

تاریخ انتشار

خرداد 30, 1402

اشتراک گذاری:

با توجه به ریزش و اصلاح بازار بورس تهران حال به تحلیل شاخص کل هم وزن پرداختیم.همانطور که در تحلیل های قبلی مشاهده می شود در تایم فریم های مختلف بازار را بررسی کرده ایم.

تایم فریم هفتگی (Weekly)

درتایم فریم هفتگی شاخص کل هم وزن بورس تهران قیمت به صورت شارپ روند صعودی را پیش رو دارد که بعد از تشکیل لگ اول مجدد قیمت به سمت بالا رفته و بعد از تشکیل لگ سوم تریدینگ رنج می شود که در سناریو (حالت) اول قیمت بعد از تریدینگ رنج یا نوسان روند صعودی را طی خواهد کرد و بعد از گذشت محدوده مقاومتی (قرمز رنگ) مشخص شده به سمت بالا حرکت می کند.

در صورتی که روند صعودی قیمت ادامه دار باشد بر سر راه آن دو محدوده مقاومتی وجود دارد که اعتبار دومین محدوده (سبز رنگ) مشخص شده بیشتر می باشد و قیمت به آن واکنش نشان خواهد داد.

در تایم فریم هفتگی شاخص کل هم وزن امکان دارد قیمت بعد از تریدینگ رنج یا نوسان در ناحیه حمایتی (سبز رنگ) مشخص شده قمیت به سمت پایین حرکت کند و روند نزولی به خود بگیرد.
در صورتی که روند نزولی قیمت ادامه دار باشد بر سر  راه آن دو محدوده حمایتی وجود دارد که اعتبار اولین محدوده قرمز نگ مشخص شده بیشتر می باشد و قیمت به آن واکنش نشان خواهد داد. 

تایم فریم روزانه(Daily)

حال به بررسی تایم فریم روزانه شاخص کل هم وزن بورس تهران می پردازیم.در این تایم فریم همانطور که در تصویر زیر مشخص شده قیمت روند نزولی داشته و به مراتب به رنج (ساید) تبدیل شده در این حال قیمت می تواند دو حالت را نشان دهد:
در حالت اول با خط روند (آبی) مشخص شده می توان وارد معامله بازگشتی شد و و بعد از شکست روند صعودی تشکیل می شود.
در حالت دوم که روند نزولی دارد بعد از تشکیل کندل تاییدیه قیمت به صورت شارپ پرقدرت روند نزولی پیدا می کند و محدوده مشخص شده را شکسته و به صور شارپ پر قدرت ریخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟ 

ثبت نام

این فیلد ضروری است .
این فیلد ضروری است .
این فیلد ضروری است .

حساب کاربری دارید؟ ورود