در دنیای فرصت ها آقای کریپتو همراه شماست...

سیستم معاملاتی ایچیموکو

نمودار Ichimoku Kinko Hyo معاملات با احتمال بالاتر را در بازار فارکس جدا می کند.نمودار تعادل نیز نامیده می شود، برای جریان اصلی جدید است اما محبوبیت خود را در میان معامله گران تازه کار و با تجربه افزایش یافته است. Ichimoku که به دلیل کاربردهایش در معاملات آتی و سهام شناخته شده است، نقاط داده بیشتری را نشان می دهد که عملکرد قیمت قابل اعتمادتری را ارائه می دهد.

زمان مطالعه

7

تاریخ انتشار

فروردین 16, 1403

اشتراک گذاری:

سیستم معاملاتی ایچیموکو

نمودار Ichimoku Kinko Hyo معاملات با احتمال بالاتر را در بازار فارکس جدا می کند.نمودار تعادل نیز نامیده می شود، برای جریان اصلی جدید است اما محبوبیت خود را در میان معامله گران تازه کار و با تجربه افزایش یافته است. Ichimoku که به دلیل کاربردهایش در معاملات آتی و سهام شناخته شده است، نقاط داده بیشتری را نشان می دهد که عملکرد قیمت قابل اعتمادتری را ارائه می دهد.
این نرم افزار تست های متعددی را ارائه می دهد و سه شاخص را در یک نمودار ترکیب می کند. این به یک معامله گر اجازه می دهد تا آگاهانه ترین تصمیم را در مورد سرمایه گذاری خود بگیرد. یاد بگیرید که Ichimoku چگونه کار می کند و چگونه می توان آن را در یک استراتژی معاملاتی اعمال کرد.

نکات کلیدی

- نمودار ایچیموکو معاملات با احتمال بالاتر را در بازار فارکس جدا می کند.
-استفاده از Ichimoku تست های متعددی را ارائه می دهد و سه شاخص را در یک نمودار ترکیب می کند
- Chikou Span با نشان دادن روند غالب در رابطه با حرکت قیمت فعلی، احساسات بازار را نشان می دهد.
- ابر ایچیموکو عملکرد قیمت فعلی و تاریخی را نشان می دهد.
- خطوط Tenkan و Kijun Sens به عنوان یک متقاطع میانگین متحرک استفاده می شوند که نشان دهنده تغییر روند و نقطه ورود تجارت است.

آشنایی با ابر ایچیموکو

قبل از اینکه یک معامله گر بتواند به طور موثر بر روی نمودار اجرا کند،باید یک درک اساسی از اجزای تشکیل دهنده نمودار ایچیموکو ایجاد شود.
Ichimoku در سال 1968 به روشی بر خلاف سایر شاخص های فنی و برنامه های کاربردی نمودار ایجاد و آشکار شد.
در حالی که برنامه ها معمولاً توسط آماردانان یا ریاضیدانان در صنعت فرموله می شدند، این اندیکاتور توسط یک نویسنده روزنامه توکیو به نام گویچی هوسودا و تعدادی دستیار که محاسبات متعددی را انجام می دادند ساخته شد.
این اندیکاتور در حال حاضر توسط بسیاری از طبقات تجاری ژاپن استفاده می شود، زیرا آزمایش های متعددی را در مورد عمل قیمت ارائه می دهد و معاملات با احتمال بالاتر را ایجاد می کند. اگر چه بسیاری از معامله گران از فراوانی خطوط ترسیم شده در هنگام اعمال نمودار می ترسند، اجزاء را می توان به راحتی به شاخص های پذیرفته شده تر ترجمه کرد.
این برنامه از چهار جزء اصلی تشکیل شده است و بینش های کلیدی در مورد قیمت بازار فارکس (FX) را به معامله گر ارائه می دهد.

اجزای ابر ایچیموکو

ابتدا نگاهی به خطوط Tenkan و Kijun Sens خواهیم داشت. خطوط به عنوان یک متقاطع میانگین متحرک استفاده می شوند و می توانند به عنوان ترجمه های ساده میانگین متحرک 20 و 50 روزه هرچند با بازه های زمانی کمی متفاوت استفاده شوند.
Tenkan Sen  - : به صورت مجموع بالاترین زیاد و کمترین تقسیم بر دو محاسبه می شود. Tenkan در 9 دوره زمانی قبلی محاسبه می شود.
-   کیجون سن: به صورت مجموع بالاترین زیاد و کمترین تقسیم بر دو محاسبه می شود. اگرچه محاسبه مشابه است، اما Kijun 26 دوره زمانی گذشته را در نظر می گیرد.

کاری که معامله‌گر می‌خواهد در اینجا انجام دهد، استفاده از متقاطع برای شروع موقعیت است . مشابه یک متقاطع میانگین متحرک. کاهش به سادگی به این معنی است که قیمت‌ها در کوتاه‌مدت به پایین‌تر از روند قیمت‌های بلندمدت می‌رسند، که نشانه‌ای از روند نزولی یا حرکت پایین‌تر است.
حال بیایید نگاهی به مهم ترین مؤلفه، ابر ایچیموکو بیندازیم که نشان دهنده عملکرد قیمت فعلی و تاریخی است. با ایجاد موانع شکل دهنده، تقریباً مانند حمایت و مقاومت ساده رفتار می کند.
دو جزء آخر ابر Ichimoku عبارتند از:
Senkou Span A: مجموع سن کان و کیجون سن تقسیم بر دو، محاسبه سپس 26 دوره زمانی قبل از عمل قیمت فعلی ترسیم می شود.
Senkou Span B: مجموع بالاترین بالا و پایین ترین تقسیم بر دو. این محاسبه در 52 دوره زمانی گذشته گرفته شده و 26 دوره قبل ترسیم شده است.
پس از رسم بر روی نمودار، منطقه بین دو خط به عنوان کومو یا ابر شناخته می شود. ابر که نسبتاً ضخیم تر از خطوط پشتیبانی و مقاومت معمولی است، یک فیلتر کامل به معامله گر ارائه می دهد. ابر ضخیم‌تر به جای اینکه به معامله‌گر سطح قیمتی نازکی برای حمایت و مقاومت بدهد، نوسانات بازارهای ارز را در نظر می‌گیرد. شکستن ابر و حرکت متعاقب آن در بالا یا پایین آن، تجارت بهتر و محتمل‌تری را پیشنهاد می‌کند.

گرفتن ایالات متحده ما. به عنوان مثال دلار/دلار کانادا (USD/CAD)، تفاوت قابل مقایسه ای بین این دو ارز مشاهده می کنیم. اگرچه در نمودار استاندارد خود پشتیبانی واضحی را در 1.1522 مشاهده می کنیم، اما متعاقباً شاهد آزمایش مجدد سطح هستیم. در این مرحله، احتمالاً برخی از معاملات متوقف خواهند شد زیرا عملکرد قیمت در برابر سطح بازگشته است، که حتی برای پیشرفته ترین معامله گر نیز تا حدودی نگران کننده است.
اما در مثال Ichimoku ما ، ابر به عنوان یک فیلتر عالی عمل می کند. ابر با در نظر گرفتن نوسانات و بازگشت ظاهری، فرصت معاملاتی بهتری را در شکست رقم 1.1450 پیشنهاد می کند. در اینجا، عمل قیمت معامله نمی‌شود و معامله را در حرکت نزولی کلی نگه می‌دارد.
آخرین قطعه ایچیموکو دهانه چیکو است. Chikou که صرفاً به عنوان احساسات بازار در نظر گرفته می شود، با استفاده از آخرین قیمت بسته شدن محاسبه می شود و 26 دوره پس از عمل قیمت ترسیم می شود. این ویژگی با نشان دادن روند غالب در رابطه با حرکت قیمت فعلی، احساسات بازار را نشان می دهد. تفسیر ساده است: از آنجایی که فروشندگان بر بازار تسلط دارند، دامنه چیکو در زیر روند قیمت قرار می گیرد در حالی که عکس آن در سمت خرید اتفاق می افتد. هنگامی که یک جفت در بازار جذاب باقی می ماند یا خریداری می شود، دامنه افزایش می یابد و بالاتر از عمل قیمت شناور می شود.

 

در کنار هم قرار دادن نمودار ایچیموکو

هیچ جایگزینی بهتر از برنامه برای یادگیری نحوه معامله نمودار ایچیموکو وجود ندارد. بیایید بهترین روش تجارت تکنیک ابری Ichimoku را بررسی کنیم.

معامله با ابر ایچیموکو

با در نظر گرفتن مثال دلار آمریکا/ین ژاپن (USD/JPY) بر جفت ارزی که در محدوده ای بین 116 و 119 در نوسان است تمرکز می کند. در اینجا، ابر محصول سناریوی محدوده محدوده در چهار ماه اول است و به عنوان یک مانع حمایتی و مقاومتی قابل توجه است. با ایجاد آن، ما به Tenkan و Kijun Sen نگاه می کنیم.
همانطور که در بالا ذکر شد، این دو اندیکاتور به عنوان یک متقاطع میانگین متحرک عمل می کنند، با Tenkan نشان دهنده میانگین متحرک کوتاه مدت و Kijun به عنوان خط پایه عمل می کند. در نتیجه تنکان به زیر کیجون نزول می‌کند که نشان‌دهنده کاهش قیمت است. با این حال، با رخ دادن متقاطع در داخل ابر همچنین می‌توانیم احساس نزولی را از طریق Chikou Span تأیید کنیم، که در این مرحله پایین‌تر از قیمت باقی می‌ماند. اگر چیکو بالاتر از قیمت بود، احساسات صعودی را تایید می کرد. با کنار هم گذاشتن همه، اکنون به دنبال یک موقعیت کوتاه در جفت ارز USD/JPY خود هستیم.
 سیگنال نامشخص باقی می‌ماند و قبل از در نظر گرفتن یک ورودی، باید از ابر پاک شود.
ما می خواهیم قبل از شروع هر نوع موقعیت فروش کوتاه، پایان جلسه را در زیر ابر ببینیم زیرا ما ابر را با یک مانع حمایت/مقاومت برابر می کنیم. در اینجا، ما یک شکست تایید شده در فضای ابری داریم، زیرا اکشن قیمت در سطح پشتیبانی در 114.56 متوقف می شود. معامله‌گر هم‌اکنون می‌تواند ورودی را در رقم حمایت 114.56 قرار دهد یا سفارش را یک امتیاز کمتر از پایین‌ترین سطح جلسه قرار دهد. قرار دادن سفارش یک نقطه زیر به عنوان تاییدیه ای عمل می کند که حرکت برای یک حرکت پایین تر هنوز در جای خود است.
متعاقبا، استاپ را درست بالای ارتفاع شمع در ساختار ابر قرار می دهیم. در این مثال، 116.65 خواهد بود. اگر مومنتوم باقی بماند، اقدام قیمت نباید بالاتر از این قیمت معامله شود. بنابراین، ما یک ورودی در 114.22 و یک توقف متناظر در 116.65 داریم که ریسک خود را در 243 پیپ باقی می‌گذارد.
در راستای مدیریت صحیح پول، معامله به حداقل نسبت ریسک/پاداش 1:1 با ریسک/پاداش 2:1 ترجیحی برای فرصت‌های مشروع نیاز دارد. در مثال ما، نسبت ریسک/پاداش 2:1 را حفظ می‌کنیم، زیرا قیمت پایین‌تر می‌رود و قبل از عقب‌نشینی به پایین‌ترین سطح 108.96 می‌رسد. این تقریباً معادل 500 پیپ و ریسک 2:1 برای پاداش است - یک فرصت سودآور.

بررسی سیستم معاملاتی ایچیموکو

رجوع به صلیب کیجون/تنکان شود.کراس اوور بالقوه در هر دو خط به روشی مشابه با متقاطع میانگین متحرک عمل می کند. این اتفاق فنی برای جداسازی حرکات در عمل قیمت عالی است.
-    رجوع به صلیب کیجون/تنکان شود. کراس اوور بالقوه در هر دو خط به روشی مشابه با متقاطع میانگین متحرک عمل می کند. این اتفاق فنی برای جداسازی حرکات در عمل قیمت عالی است.
-   روند نزولی/بالایی را با چیکو تأیید کنید. احتمال معامله با تأیید اینکه احساسات بازار مطابق با متقاطع است، افزایش می‌یابد، زیرا با یک نوسانگر مومنتوم به روشی مشابه عمل می‌کند. اسیلاتورها شاخص های فنی هستند که عملکرد قیمت را با باندهای بالا و پایین دنبال می کنند.
-   اقدام قیمت باید از طریق ابر رخنه کند. روند نزولی یا صعودی قریب الوقوع باید یک پیشرفت واضح در ابر مقاومت یا حمایت ایجاد کند. این تصمیم احتمال کارکرد معامله به نفع معامله گر را افزایش می دهد.
-   هنگام قرار دادن مطالب از مدیریت صحیح پول پیروی کنید. معامله‌گر می‌تواند نسبت‌های ریسک/پاداش را متعادل کند و با رعایت قوانین سخت‌گیرانه مدیریت پول، موقعیت را کنترل کند.

چه بازه زمانی برای نمودار ایچیموکو بهترین است؟

نمودار ایچیموکو ابزاری است که عمدتاً توسط معامله گران فنی استفاده می شود. از داده های تاریخی استفاده می کند و چندین نقطه داده را در طول چت ترسیم می کند. این نرم افزار تست های متعددی را به معامله گران ارائه می دهد و سه شاخص را در یک نمودار ترکیب می کند. بهترین بازه زمانی بستگی به نوع معامله‌گری دارد که از آن استفاده می‌کند. به عنوان مثال، معامله‌گران روزانه بهتر است از آن برای دوره‌های زمانی کوتاه‌تر تا شش ساعت استفاده کنند، در حالی که کسانی که دیدگاه معاملاتی بلندمدت دارند می‌توانند از آن برای معاملات روزانه یا هفتگی استفاده کنند.

معایب ایچیموکو چیست؟

نمودار ایچیموکو یک شاخص فنی است. مانند سایر ابزارها در تحلیل تکنیکال، بر اساس عملکرد و داده های تاریخی است. به این ترتیب، باید آن را با یک دانه نمک مصرف کرد زیرا پیش بینی کننده مطمئنی برای نتایج آینده نیست.

ایچیموکو چقدر قابل اعتماد است؟

نمودار Ichimoku به دلیل استفاده از آن در معاملات سهام،، آتی و معاملات فارکس در بین تحلیلگران فنی شناخته شده است. به این ترتیب، می توان از آن در هر بازار و در هر دوره زمانی استفاده کرد. این نمودار اغلب نسبتاً قابل اعتماد در نظر گرفته می شود (از نظر عملکرد قیمت) زیرا نقاط داده ترسیم شده بیشتری را ارائه می دهد. معامله گران بهتر می توانند تصمیمات سرمایه گذاری خود را اتخاذ کنند زیرا استفاده از نمودار چندین آزمایش را ارائه می دهد و سه شاخص را در یک نمودار واحد جمع می کند.

سخن پایانی

نشانگر نمودار Ichimoku در ابتدا ترسناک است،، اما یک بار شکسته شد. هر معامله گر این برنامه را مفید خواهد یافت. این نمودار سه شاخص را به یک نشان می دهد و یک رویکرد فیلتر شده برای اقدام قیمت را برای معامله گر ارز ارائه می دهد. علاوه بر این، این رویکرد نه تنها احتمال داد و ستد در بازارهای FX را افزایش می دهد، بلکه به جداسازی بازی های حرکت واقعی کمک می کند. Ichimoku جایگزینی برای معاملات پرریسک‌تر است، که در آن موقعیت فرصتی برای بازگرداندن سود قبلی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟ 

ثبت نام

این فیلد ضروری است .
این فیلد ضروری است .
این فیلد ضروری است .

حساب کاربری دارید؟ ورود